Algemene voorwaarden & Privacyverklaring

Algemene voorwaarden

1. Algemeen

In de algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

- Opdrachtgever: iedere (rechts)persoon of individuele deelnemer die bij of via opdrachtnemer diensten (of goederen) afneemt;

- Opdrachtnemer: Master the Debate Trainingen die de uitvoering van de opdracht verzorgt. 

2. Toepasselijkheid

2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op – en maken onlosmakelijk deel uit van – iedere aanbieding, offerte en overeenkomst die betrekking heeft op door Master de Debate Trainingen te leveren diensten van welke aard dan ook aan elke opdrachtgever;

2.3 Van deze voorwaarden kan slechts worden afgeweken indien partijen dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

3. Totstandkoming van de overeenkomst

3.1 De overeenkomst tussen de opdrachtnemer en de opdrachtgever komt tot stand doordat:

  • De opdrachtgever de opdracht schriftelijk bevestigd en ondertekend; 
  • De opdrachtnemer bevestigt schriftelijk aan opdrachtgever van diens telefonische aanmelding, opdracht per e-mail, of afspraken;
  • De opdrachtnemer en opdrachtgever zijn beiden akkoord met de offerte die opdrachtnemer heeft opgesteld;
  • Mondelinge afspraken tussen opdrachtgever en opdrachtnemer.

3.2 Indien sprake is van vergissingen of kennelijke verschrijvingen, zowel gedurende het overeenkomen van de opdracht als in de periode erna, blijft de overeenkomst van kracht en blijft de nakomingsverplichting van opdrachtgever gelden. Opdrachtgever is gehouden de overeenkomst te herstellen, zonder dat verplichtingen ontstaan tot schadevergoeding. 

4. Annulering of verplaatsing van de opdracht

4.1 Opdrachtnemer heeft het recht de opdracht te annuleren of te verplaatsen middels schriftelijke melding aan opdrachtgever.

4.2 Het verplaatsen van de opdracht dient zowel opdrachtnemer als opdrachtgever minimaal drie weken voor de overeengekomen datum kenbaar te maken aan elkaar.

4.3 Bij annulering binnen drie weken voor de overeengekomen datum door opdrachtgever zal er geen terugbetaling worden gedaan van het overeengekomen bedrag. Indien de annulering voor drie weken kenbaar wordt gemaakt, zal opdrachtnemer het overeengekomen bedrag terugbetalen aan opdrachtgever. 

4.4 Indien er sprake is van feiten of omstandigheden, waardoor afronding van de overeengekomen opdracht in redelijkheid niet gevergd kan worden (vanwege een overmachtssituatie of andere onvoorziene omstandigheden) heeft opdrachtnemer het recht de werkzaamheden tussentijds te beëindigen zonder gehouden te zijn tot vergoeding van schade of kosten.

5. Betalingen en facturering

5.1 De tarieven van opdrachtgever zijn in euro's en en exclusief BTW;

5.2 De overeengekomen tarieven zijn onverbindend tenzij op grond van artikel 3 anders is overeengekomen;

5.3 Door opdrachtnemer aan de opdrachtgever of individuele deelnemer verzonden facturen dienen binnen 14 dagen, gerekend vanaf de factuurdatum, te worden voldaan, tenzij anders is overeengekomen. Bij gebreke van tijdige betaling zal de opdrachtnemer eenmalig een herinnering sturen en een termijn van 7 dagen geven om de betaling alsnog te voldoen. Indien betaling uitblijft en opdrachtgever van rechtswege in verzuim is, is opdrachtnemer Master the Debate Trainingen gerechtigd de wettelijke rente in rekening te brengen, alsmede alle kosten welke samenhangen met (buiten)gerechtelijke invordering, zoals incassokosten en andere kosten die door opdrachtnemer gemaakt moeten worden.

6. Overmacht

6.1 Opdrachtnemer is niet gehouden tot nakoming van enige verplichting indien hij hiertoe door overmacht van blijvende of tijdelijke aard niet in staat is. Onder overmacht wordt in deze Algemene Voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop opdrachtnemer geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor opdrachtnemer niet in staat is (tijdig) zijn verplichtingen na te komen.

Tot de oorzaken die een verhindering opleveren die kwalificeert als een overmacht als bedoeld in dit artikel behoren onder andere, maar niet uitsluitend:

  • ziekte of persoonlijke omstandigheden van de trainer waardoor deze niet in staat is de training te verzorgen op de overeengekomen datum;
  • stakingen, verkeers- en weersomstandigheden die tijdige aankomst door de trainer bij opdrachtgever of op de afgesproken trainingslocatie verhinderen.

Indien de overmacht naar verwachting van tijdelijke aard zal zijn, zal de uitvoering van de overeenkomst opgeschort worden totdat de omstandigheid die de overmacht oplevert zich niet meer voordoet. Opdrachtgever of individuele deelnemer en opdrachtnemer zullen in dat geval in goed overleg een nieuwe afspraak maken voor het nakomen van de verplichtingen. Ingeval van blijvende overmacht volgt ontbinding van de overeenkomst, zonder dat een van de partijen tot vergoeding van enige schade is gehouden.

7. Auteursrecht

7.1  Het auteursrecht op de door de opdrachtnemer uitgegeven werken en andere bescheiden die voortkomen uit de werkzaamheden van de opdrachtnemer, berust bij de opdrachtnemer, tenzij een andere auteursrecht hebbende op het werk zelf is aangegeven. Zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de opdrachtnemer zullen door de opdrachtgever geen gegevens uit gedeelten en/of uittreksels of enig materiaal worden gepubliceerd of op welke wijze dan ook vermenigvuldigd worden.

8. Aansprakelijkheid

10.1De opdrachtnemer aanvaardt aansprakelijkheid jegens de opdrachtgever voor schade ontstaan als gevolg van een aan opdrachtnemer toerekenbare tekortkoming bij de uitvoering van de overeenkomst of door onrechtmatige daad, doch slechts indien deze door haar aansprakelijkheidsverzekering is gedekt en voor zover de verzekeraar tot uitkering over gaat.

10.2 Buiten de in lid 1 bedoelde gevallen is de aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat voor de schadeveroorzakende prestatie in rekening is gebracht, of, indien het een duurovereenkomst betreft, tot het factuurbedrag over een periode van zes maanden. In geen geval zal de schadevergoeding meer bedragen dan € 5.000,00.

9. Vertrouwelijkheid

Door opdrachtgevers verstrekte informatie wordt door de opdrachtnemer ten alle tijde vertrouwelijk behandeld conform de geldende privacyregeling.

10. Toepasselijk recht en bevoegde rechter

11.1 Op iedere overeenkomst tussen Master the Debate trainingen en een opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing. 
11.2 Alle eventuele geschillen die betrekking hebben op deze overeenkomst of die uit deze overeenkomst voortkomen, zullen in eerste aanleg worden beslecht door uitsluitend de bevoegde rechter in het arrondissement waarin de opdrachtnemer ten tijde van het sluiten van deze overeenkomst is gevestigd.

11.3.Indien onduidelijkheid bestaat omtrent de uitleg van één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden dan dient de uitleg van die bepaling(en) plaats te vinden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

 

Privacyverklaring

Master the Debate trainingen is verantwoordelijk voor de verweking van persoonsgegevens. Hier lees je hoe hiermee wordt omgegaan. 

De verzamelde gegevens worden gebruikt om:

- Nieuwsbrieven te versturen;

- Contact op te nemen in het kader van het overeenkomen van een opdracht of verdere vragen te beantwoorden;

- De offerte op te stellen, betalingen rond te krijgen en verdere administratieve taken;

Uw gegevens worden niet gedeeld met derden. 

Het gaat hierbij om gegevens als uw naam (en/of de naam van het bedrijf of de instelling waar u voor werkt), uw adresgegevens, uw e-mailgegevens en telefoonnummer en de IBAN-gegevens.